Tuesday, February 7, 2012

Holland ja elu

MAASTRICHT!!!!
Kokkuvõttes saan öelda, et käisin klassiga matemaatika olümpiaadile kaasaelamas :D hahahaaa... ehk siis põhines meie reis viiele meist matemaatika olümpiaadiga ja teistele linnatuuriga Maastrichtis.
Päev hakkas kohe hommikul varakult (kell 8.00) rongijaama tulemisega, et siis tänu rongide hilinemisele saada rongi peale umbes tund hiljem -.-  Ja see tähendab muidugi rongi platvormil ilma väikeses klaaskuubis ootamist koos terve klassiga, kuid ilma katuseta ja üsnagi külmas (ütleksin väga külmas, kuid teades, kuidas teil Eestis 3 korda hullem on, jätan ütlemata :D ) Õnneks muudeti rongi kurssi veidi, täpsemini see rongi osa, mis hiljem jõudis jättis kõik vahepeatused ära ja sellega sõitsime Luiki (Liege), kus võtsime järgmise  rongi Maastrichti, Hollandisse.

Seal kuulasime siis tutvustuse olümpiaadile ära ja siis mina, Jana, Jelle, Faysal, Boris, Joachim, Oskar läksime linnapeale. Alustades väikese jalutuskäiguga suunaga pangaautomaat (Hollandis, nagu Belgiaski pole võimalik midagi teha sularahata) ja seejärel tõeline jalutuskäik (tänu poiste ülekaalule jäid poed ära ) ja siis pizza restorani. Peale seda otsustasid mõned minna coffee shopi proovima (õnneks olid nad vähemalt üle 18, kuigi Maastrichtis üldiselt ei müüda välismaalastele, aga flaamlasi ongi veidi keerulisem ära tunda... Mina sinna kaasa ei läinud, mõtlesin, et natuke vara oleks koju tulla, jään veidi soojemat ilma enne ootama ;)
Teisitega läksime meie imearmsasse šokolaadi kohvikusse magustoitu sööma.

Siis saime omaesindusrühmaga (Charlotte, Helena, Brent, Jorrit en Kaspar) kokku, istusime ootasime natuke. Selle aja sees otsustasime minna Helenaga lumeingleid tegema, ikkagi esimesed see aasta, mida teha saab ;) Jana tuli ka kaasa koos kaameraga, mis oli õpetaja oma.... njah õpetaja võib leida nüüd väga huvitavaid pilt oma fotokast... kuid selle kustutame mõttest ära ja kokkuvõttes oli supper päev super laheda klassiga Maastrichtis. Saime ka 24 koha kuskil 40-st, kuid need ülesanded minu meelest just väga head ei olnud, nt ühe lahenduskäik tähendas numbrite proovimist kuni 43.. meie rühm tegi seda 41-ni, mis tähendas, et jäime 10 punktist ilma :S Aga õnneks sai Belgia 2. ja 3. koha, nii et Hollandile tegime vähemalt ära :D (Saksamaalt rühm sai esimese koha).

Tagasitulek rongiga jälle venis veidi, kuid kokkuvõttes jõudisme Leuvenisse ja läksime kõik koos klassiga Rektorisse (restorant) sööma (muuseas väga hea restoran ja veel Vana Turu väljakul :D võite kõik külastada). Seal siis istusime ja rääkisime jutte õhtuni ja sõime kohutavalt palju :)

tõestus, et meil on lund: vaade minu aknast

See oli siis minu laupäev, kuid reedel...
Koolis oli tavaline päev umbes 3 kt-ga ja mõnusa kehalise kasvatusega, kus teeme hüppamist (mitte just üle kitse.. see on pigem nagu suur kast...). Õhtul oli mul veel skaut, kus mind oli algul ära ehmatatud teavitusega, et meid viiakse metsa ja siis antakse ülesanne tee tagasi leida. Aga selle idee rikkus lumi ära. Belgias nimelt lumega kõik seisab, proovige ette kujutada Eestist väiksemat riiki ja siis mahutada sinna üle 1000 km liiklusummikut või siis raadios oli üks mees rääkimas, kuidas ta oma 1 tunnist teed 8 tundi läbis!!!
Niisiiis jäeti meie skaudi idee ka ära ja selle asemel läksime kelgutama.... njah.. kasvades kassioru kõrval ülesse ja ka tagaaias omades suuremat mäge, on seda veidi veider nimetada kelgutamiseks... Pluss peale sõitu sain öelda, et olin rohkem porine kui lumine, aga vähemasti oli lõbus ja isegi kui allasõit jäi lühikeseks, pidi seda vähem ülesronima, mis oli omakorda peaaegu võimatu ülesanne.

vahepeal tegin ehteid oma firmale
Reedese lumesajul oli veel üks sideeffect... minu rattasõit!!! oioi kui kohutav on rattaga lumesajus ülilibedal teel sõita!!! 90kraadised pöörded on pea võimatud ja kõik sellest suuremad ennekuulmatud! Lihtsalt igakord ratas  läheb ilusasse külglibisemisse ja see ei ole kohe üldse hea tunne... Aga kokkuvõttes jõudsin koju ja ka rongijaama ja esmaspäeval asusin uuesti teele :)

Teisipäev oli maailma kodaniku-talupoja päev.. või vähemalt minu koolis.
Alustasime päeva koos viktoriiniga, kus minu rühmas oli terve minu klass (4) + 3 modernsete keelte majanduse klassist (Lisa Marie, Gaelle ja Elbiraniga). Mängu parimaks osaks  sai võit (auhinna peaksime hiljem saama). Edasi tegi ühest telesarjast kuulus mees esitlust kliima soojenemist. Mis ma teada sain:
Halvad asjad planeedile (ja sulle): liiga rikkaks saada (?!), liha süüa, liiga palju töötada, telekat vaadata (inooriline, et tal oma telesari on), küüniline olla (hahahaaa see esitlus üsna tekitas seda), pessimist olla (samas õppisime, et ei peaks ootama, et jumal või poliitika või isegi teadus midagi kliimasoojenemiseks teeks...)
Ja planeedile on head (ka sulle) nt: teada mida sa tahad, õnnelik olla ja ka rohelised poliitikud valitsusse valides (kuid neile ei tasu loota)....

Kuid ega see nii naiivne õnneks ei olnud, enamik oli juba enne teada ja väga loogiline. Tundus küll natuke ülerõhutatud (umbes, et 10 min dušši tähendab maailmale surma), kuid ka üsna lõbusalt ülesehitatud koos vahenaljadega ja ka kaasahaarav (4 õpilast said võistelda kondoomi võitmise nimel...see oli loodussõbralik) :D Lisaks terves majanduse klassis ei olnud mitte kedagi, kes tuleks kooli autoga!!! ainult jalgsi, bussi, rongi või rattaga. Selle eest peaks küll kiitust avaldama ja see onb üsna suur hulk õpilasi.

Pärast presentatsiooni läksin Zora juurde koos Pamela, Clara ja Kimberlyga lõunapausile
pamela koos Zora koeraga Zora juures :D

Sealt edasi läksime kinno "Tot altijd" vaatama. Belgia film esimest eutanaasia surmast.
enamik teist küll ei saa aru videost, aga põhimõtte pärast...
lisaks saan öelda, et see film oli nii kuradi kurb, lõpuks võin öelda, et kõik koolitüdrukud olid nutmas ja punaste silmadega. Minu meelest oli film ka lihtsalt kohutavalt kurb ja masendav, hea, aga liiga kurb, eriti teades, et põhineb tõsielulistel sündmustel ...

võite nüüd kõik pakkuda miks mul on pilt valgetest rottidest siin... Sellele on olemas täiesti loogiline seletus, nimelt on surnud rottid osa Kotryna kunsti tööst!!! Kuid ma võin kinnitada, et nii palju kui mina tean, tuleb see ikka 10 korda šokeerivam ja võikam :s